Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Vrah

1. 2. 2011 1:36
Jakým způsobem „má“ být levnější?

Kdybyste napsal, že ten nový „benzín“ lacinější bude, případně že levnější patrně bude, větě bych rozuměl.

Nerozumím ale formulaci „má být o polovinu levnější“ – to tu poloviční cenu někdo nařizuje, určuje? Nebo to „má“ vyjadřuje něčí přání? Čí?

0 0
možnosti
VJ

theojed

1. 2. 2011 2:27
Re: Jakým způsobem „má“ být levnější?

Přečtěte si ten článek na který odkazuji

http://ekonomika.ihned.cz/c1-49626050-britsti-vedci-vynalezli-umely-benzin-ma-byt-o-polovinu-levnejsi-a-nezavadny

Jinak cena paliva vyrobeného z vodíku by se měla přibližovat ceně, za kterou je možné vodík vyrobit = 0,6Kč za kWh

takže třeba auto, které má spotřebu 5 litrů by na 100km projelo v extremním případě pouze 27Kč.... když vezmete v potaz ty udaje, co jsem psal v té tabulce...

0 0
možnosti
L

lesicatko

1. 2. 2011 0:11
No skratka a dobre

Autor sa v problematike nevyzná a o to viac verí každej sprave, ktorá podporuje jeho túžbu vidieť veci vyriešené. Lenže oni vyriešené nie sú a čo horšie, iba nejaký mimoriadny objav by to bol schopný zvratiť. Len toto taký objav nie je.Ešte pred 12 rokmi bola nadejná cesta kavitacia v deuterovanom acetóne, kde sa zdalo, že by mohla prebiehať termojadrová fúzia pri vcelku normálnych podmienkach. Ale bohužiaľ...

0 0
možnosti
VJ

theojed

1. 2. 2011 0:26
Re: No skratka a dobre

:D

0 0
možnosti
J

jarno3

31. 1. 2011 23:46
Pane autore,

doporučuji kromě stávající školy studovat ještě další , přírodovědného zaměření. Pak byste možná s překvapením zjistil, že ona euforie z vodíkového benzínu není příliš na místě. Kromě vysokých výrobních nákladů na vodík ( pomineme-li,že nebude vyráběn z ropy) , s tím souvisí řada technických problémů s jeho skladováním a  praktickým využitím. Samotná kapitola je zkapalňování vodíku a jeho přimíchávání k "čemusi". O praktické využití vodíku v dopravě se snaží řada vědeckých týmů a prozatím s vlažnými výsledky. Takže k takovým senzacím jsem spíš skeptický.Navíc ropná lobby má ekonomiku tak pevně v rukou, že o svůj vliv přijde s vyčerpáním ropných zásob. Takže k takovým senzacím bych byl velmi skeptický. 

0 0
možnosti
VJ

theojed

31. 1. 2011 23:48
Re: Pane autore,

reaguji na:

http://ekonomika.ihned.cz/c1-49626050-britsti-vedci-vynalezli-umely-benzin-ma-byt-o-polovinu-levnejsi-a-nezavadny

http://www.motio.info/index.php?pg=a&id=:a0000466&ui=&ln=cs

Tak se na to podívejte taky pozorně...

Zdá se, že problémy, které zmiňujete jsou vyřešeny...

0 0
možnosti
P

pragl

31. 1. 2011 23:39
syntetický benzín

Nevím,proč složitě vyrábět umělý benzín přes vodík, získávaný neekonomicky štěpením vody, když to jde udělat přímo pomocí hydrotermální karbonizace.Vstupní surovina jakákoliv bioamasa, výstup např.syntézní plyn a z něho lze již dělat cokoliv, třeba syntetický benzín.Uhlíková eficience je při tomto procesu 100% a je to prakticky nejvyužitelnější metoda likvidace CO2 přes biomasu i naprosto jinými způsoby nevyužitelnou.Přičemž potřebná plocha získávání biomasy v našich podmínkách by byla nevýznamná...

0 0
možnosti
VJ

theojed

31. 1. 2011 23:42
Re: syntetický benzín

doložte, ale nezapomeňte připočítat všechny dotace, které dnes zemědělci dostávají

0 0
možnosti
VJ

theojed

31. 1. 2011 23:03
počítám správně?

Doplněno: Protože se pod článekm rozhořela diskuze na téma nemožnosti nahrazení ropy jadernou energetikou, dovolil jsem si spočítat, že k úplnému nahrazení ropy by bylo potřeba zhruba 6ti Temelínů a že jsme podporou fotovoltaiky vylili do kanálu peníze v hodnotě 10ti Temelínů.

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

31. 1. 2011 23:09
Re: počítám správně?

ehmm a jak jste přišel na počet šesti Temelínů?

0 0
možnosti
C

certik_bertik

31. 1. 2011 22:50
začněte

psát pro noviny Paranoia dnes;-D

0 0
možnosti
VJ

theojed

31. 1. 2011 23:06
Re: začněte

Můžete zkusit vyplodit nějaký argument?

0 0
možnosti
PK

dolch

31. 1. 2011 22:46
Jinak ještě k tématu

o polovinu levnější benzín - on by ten normální byl taky o polovinu levnější, kdyby na něj nebyla uvalena silniční daň. Takže si nedělejte iluze, že i kdyby nakrásně někdo vymyslel něco levnějšího, že to penězchtivý úředník poctivě nedodaní na úroveň ostatních paliv :-)

0 0
možnosti
JM

Edmund Černá Zmije

31. 1. 2011 22:34
To už tu bylo,

všechny články, ve kterých se vyskytuje slovní spojení "britští vědci", jsou slušně řečeno fabulace. ;-)

-

Je to až s podivem, vždyť přeci v Británii nějací skuteční vědci být musí. 8-o:-)

0 0
možnosti
PK

dolch

1. 2. 2011 0:14
Re: To už tu bylo,

Dělal jsem kdysi v Británii vědce. Ale už jsem zpátky :-)

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

31. 1. 2011 22:32
bod tři

ovšem trestuhodně zanedbáváte jak je vidět na bodech jedna a dvě;-D

0 0
možnosti
KV

valissen

31. 1. 2011 22:20
Bezva

Moc jdem se nasmál ;-D;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2916x
Studoval ekonomii na VŠE a politologii na CEVRO Institutu.Najdete mě na Facebooku
Zakladatel občanského sdružení Reformy.cz
Kandidát Svobodných do Evropského parlamentu s č. 4

Seznam rubrik

Oblíbené články