Děkujeme za pochopení.
Vrah
Jakým způsobem „má“ být levnější?
Kdybyste napsal, že ten nový „benzín“ lacinější bude, případně že levnější patrně bude, větě bych rozuměl.
Nerozumím ale formulaci „má být o polovinu levnější“ – to tu poloviční cenu někdo nařizuje, určuje? Nebo to „má“ vyjadřuje něčí přání? Čí?
theojed
Re: Jakým způsobem „má“ být levnější?
Přečtěte si ten článek na který odkazuji
Jinak cena paliva vyrobeného z vodíku by se měla přibližovat ceně, za kterou je možné vodík vyrobit = 0,6Kč za kWh
takže třeba auto, které má spotřebu 5 litrů by na 100km projelo v extremním případě pouze 27Kč.... když vezmete v potaz ty udaje, co jsem psal v té tabulce...
lesicatko
No skratka a dobre
Autor sa v problematike nevyzná a o to viac verí každej sprave, ktorá podporuje jeho túžbu vidieť veci vyriešené. Lenže oni vyriešené nie sú a čo horšie, iba nejaký mimoriadny objav by to bol schopný zvratiť. Len toto taký objav nie je.Ešte pred 12 rokmi bola nadejná cesta kavitacia v deuterovanom acetóne, kde sa zdalo, že by mohla prebiehať termojadrová fúzia pri vcelku normálnych podmienkach. Ale bohužiaľ...
jarno3
Pane autore,
doporučuji kromě stávající školy studovat ještě další , přírodovědného zaměření. Pak byste možná s překvapením zjistil, že ona euforie z vodíkového benzínu není příliš na místě. Kromě vysokých výrobních nákladů na vodík ( pomineme-li,že nebude vyráběn z ropy) , s tím souvisí řada technických problémů s jeho skladováním a praktickým využitím. Samotná kapitola je zkapalňování vodíku a jeho přimíchávání k "čemusi". O praktické využití vodíku v dopravě se snaží řada vědeckých týmů a prozatím s vlažnými výsledky. Takže k takovým senzacím jsem spíš skeptický.Navíc ropná lobby má ekonomiku tak pevně v rukou, že o svůj vliv přijde s vyčerpáním ropných zásob. Takže k takovým senzacím bych byl velmi skeptický.
theojed
Re: Pane autore,
reaguji na:
http://www.motio.info/index.php?pg=a&id=:a0000466&ui=&ln=cs
Tak se na to podívejte taky pozorně...
Zdá se, že problémy, které zmiňujete jsou vyřešeny...
pragl
syntetický benzín
Nevím,proč složitě vyrábět umělý benzín přes vodík, získávaný neekonomicky štěpením vody, když to jde udělat přímo pomocí hydrotermální karbonizace.Vstupní surovina jakákoliv bioamasa, výstup např.syntézní plyn a z něho lze již dělat cokoliv, třeba syntetický benzín.Uhlíková eficience je při tomto procesu 100% a je to prakticky nejvyužitelnější metoda likvidace CO2 přes biomasu i naprosto jinými způsoby nevyužitelnou.Přičemž potřebná plocha získávání biomasy v našich podmínkách by byla nevýznamná...
theojed
Re: syntetický benzín
doložte, ale nezapomeňte připočítat všechny dotace, které dnes zemědělci dostávají
theojed
počítám správně?
Doplněno: Protože se pod článekm rozhořela diskuze na téma nemožnosti nahrazení ropy jadernou energetikou, dovolil jsem si spočítat, že k úplnému nahrazení ropy by bylo potřeba zhruba 6ti Temelínů a že jsme podporou fotovoltaiky vylili do kanálu peníze v hodnotě 10ti Temelínů.
markyz.Gero
Re: počítám správně?
ehmm a jak jste přišel na počet šesti Temelínů?
dolch
Jinak ještě k tématu
o polovinu levnější benzín - on by ten normální byl taky o polovinu levnější, kdyby na něj nebyla uvalena silniční daň. Takže si nedělejte iluze, že i kdyby nakrásně někdo vymyslel něco levnějšího, že to penězchtivý úředník poctivě nedodaní na úroveň ostatních paliv
Edmund Černá Zmije
To už tu bylo,
všechny články, ve kterých se vyskytuje slovní spojení "britští vědci", jsou slušně řečeno fabulace.
-
Je to až s podivem, vždyť přeci v Británii nějací skuteční vědci být musí.
dolch
Re: To už tu bylo,
Dělal jsem kdysi v Británii vědce. Ale už jsem zpátky
markyz.Gero
bod tři
ovšem trestuhodně zanedbáváte jak je vidět na bodech jedna a dvě
- Počet článků 128
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2916x
Zakladatel občanského sdružení Reformy.cz
Kandidát Svobodných do Evropského parlamentu s č. 4