Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44a32n 38R71ů76ž67i81č47k54a 7572612755877

Vlastně mám jednu věc...titulek implikuje, že evropské dotace jsou výsledek jakéhosi "dobrého úmyslu". Ne, jsou to úplatky věrným a nic jiného.;-)

+1/0
22.5.2014 11:07

P57e36t94r 52M65i68c62h25á26l39e67k 4129440706608

R^Super

0/0
22.5.2014 10:14
Foto

J62a17n 74R24ů16ž43i46č42k35a 7932422555737

Sakra, toho Bastiata by měli tesat. Absolutně nadčasové. A článek je stručný a k věci. Tleskám.R^

+1/0
22.5.2014 10:03
Foto

P47a70v33e93l 10M77a21c73h12a87č24e32k 5841152283

V tom s vámi musí každý rozumný člověk souhlasit.

Kolik však diktatur a totalit se v počátku maskovalo za podobnými moudrostmi.

Přeji všem hezký den,

0/0
22.5.2014 10:07
Foto

P91a70v68e42l 95M30a83c46h81a46č69e54k 5211922693

Dotace měly hlavní cíl a to kompenzovat rozdílné výchozí postavení nově přijímaných členů EU. Lapidárně řečeno: odstraňovat zaostalost oproti starším členům (blbě se to připouští, co?).

My jsme dotace do značné míry rozkradli, nechali rozkrást a nebo použili na nesmysly.a teď, když se doba čerpání krátí, tak "hrdinně" vykřikujeme: PRYČ Z EU!!!

Jak je ale možné, že takto postupují i ti, kteří ctí zásadu, že ukradené má být vráceno? Proč nekřičí: VRAŤME EU, CO JSME VZALI A PAK PRYČ!!! Nebylo by to logické?

EU je přebyrokratizovaná a stala se nákladným molochem. Podle mne však je správnou cestou bojovat proti byrokracii a ne proti EU. Z mnoha a mnoha důvodů.

Zatím totiž pro mne znějí logičtěji důvody pro setrvání v přeměněné EU, než důvody pro její opuštění a jako nesmyslnou náhradu EU navrhovat vstup do CEFTA, BAFTA a pod. (nějak mi to zní i jako MAFRA ;-D).

0/0
22.5.2014 9:44
Foto

F57r33a23n88t76i54š15e73k 12K65š59í86r 2609286605

I kdyby se dotace nerozkradly, tak jejich koncept je špatný a nikdy nic nemohou vykompenzovat, jen obohatit jedny na úkor druhých bez jakéhokoliv efektu.

+2/0
22.5.2014 9:50
Foto

P90a30v37e28l 49M64a35c98h59a52č63e34k 5511562403

Některé principy jsou pro určité jedince na takovém stupni složitosti, že jsou prakticky nevysvětlitelné. ;-)

0/0
22.5.2014 9:54
Foto

F33r10a79n42t40i89š19e95k 37K72š86í96r 2669756455

Pokud připustíme existenci nějakých morálních principů, pak musí být konzistentní v čase, místě a platit jak pro jednotlivce, tak i pro malé nebo i velké skupiny lidí.   Pokud tu konzistentnost porušujete,  uznáváte morální relativismus a z toho si pak dokážete vyvodit vše co se vám hodí.

+1/0
22.5.2014 10:00
Foto

P43a32v27e31l 55M48a26c91h52a15č31e33k 5621462233

Vždyť jsem to napsal. Příliš vysoký stupeň.

Navíc další těžko uchopitelná situace (pro někoho): morálka se nemusí vynucovat a v té lokalitě tudíž ani nejsou třeba dotace.

0/0
22.5.2014 10:03
Foto

F30r63a26n71t42i59š16e28k 87K69š81í34r 2989546625

Většina z nás ty principy intuitivně vnímá jen si je rozumem křiví podle potřeb.

0/0
22.5.2014 10:06
Foto

O66n68d33ř23e18j 40N16o29v11á90k 5160177365370

Proboha, snad nemyslíte sebe. Nebo se stavíte do role nadčlověka, které tomu jediný rozumí? Já jsem IT analytik a vidím do mnoho věcí, které jsou na tak vysokém stupni složitosti, o které se vám ani nezdá! A přesto určitě souhlasím Frantou, než s vámi. Vy jste z pohledu mého stupně složitosti naprosto mimo mísu.

0/0
22.5.2014 14:33

J18a66n 56Š58k24r52a32b79á94n42e85k 7365140388602

Jak pravil pan Macháček. Základní chybou Svobodných je to v čem vidí příčinu "korupce, zlodějin, parazitismu". Oni ji vidí v přerozdělování, ale příklady odjinud dokazují že to není tou příčinou, tou je morálka jaká zde vládne.

+2/0
22.5.2014 9:06
Foto

F73r24a27n47t89i47š62e10k 48K37š82í24r 2449256795

Abyste mohl něco přerozdělovat, tak nejdříve musíte něco mít.   A to něco si systém vezme od lidí pod pohrůžkou násilí, nebo přímo násilím, pokud se někdo odmítne podvolit.  Tedy na začátku je porušení morálky a legalizace tr.činu loupeže.   Jakou pak chcete následnou morálku v přerozdělování tohoto lupu?

+3/−2
22.5.2014 9:12

J36a51n 79Š89k79r13a34b74á84n12e40k 7865730898362

Fungující stát určitou míru přerozdělování potřebuje, to je prostý fakt. Výše tohoto přerozdělování NEMÁ vliv na výši korupce v tom kterém státě, ta záleží pouze na morálce která v daném státu vládne. Výběr daní ( to nejspíš označujete jako  "vezme pod pohrůžkou násilí") je neoddělitelnou součástí státu a jako voliče Svobodných vás musím upozornit že ani Svobodní nevolají po zrušení výběru daní potažmo zrušení státu.

+1/−1
22.5.2014 9:17

V80í35t 76J67e37d76l87i69č46k89a 4542665177306

Korupce je vždy v nějakém poměru k objemu přerozdělování. Tvrzení, že při snížení objemu přerozdělování o polovinu by se korupce snížila o polovinu je blízko pravdě.

+4/−1
22.5.2014 9:21

J41a38n 87Š64k24r16a44b56á24n57e57k 7485480418442

Tak o tomto tvrzení můžeme s úspěchem pochybovat při srovnání s jinými státy. 

Ale i kdyby to bylo pravdou neřeší to základní příčinu takovéto korupce a tou je mnou několikrát zmiňovaná morálka.. Svobodní tedy v podstatě nedávají recept na léčbu příčiny "nemoci" ale pouze na léčení příznaků, a já bych dodal že jde o léčbu neúspěšnou jak dokázali jiní pacienti..

+2/0
22.5.2014 9:25
Foto

F60r88a19n22t56i56š46e75k 86K12š47í80r 2429106355

Víte ono je také nebezpečné samotné budování něčeho z dotací, protože to neodráží skutečné preference lidí.  Tedy buduje se jen proto, aby se utratily dotace.  To je pak příčinou špatné alokace zdrojů a vede to ke krizím.

+1/−2
22.5.2014 9:30

J46a27n 53Š53k72r51a31b58á83n91e33k 7215280208882

Ale já se tu vůbec nebavím o tom jestli jsou dotace správné či ne, to je na zcela jinou diskuzi. Já se tu bavím o tom v čem osobně vidím příčinu určitého "marastu" v kterém tato země je.

0/0
22.5.2014 9:37
Foto

F38r56a34n86t39i64š56e94k 73K83š91í22r 2769216675

A já vám právě dokazuji, že i kdyby se dotace používaly v souladu s morálkou, přesto by nebyly přínosnější, než kdyby si ty prostředky utratili původní vlastníci těchto peněz.

+2/0
22.5.2014 9:46
Foto

P62a24v23e32l 21M30a93c87h71a17č38e39k 5341292323

Nedokazujete vůbec nic. Jen nepochopení úlohy státu.Já vím, vy stát neuznáváte. jenže právě proto docházíte ke špatným a nereálným závěrům.

+2/0
22.5.2014 9:59
Foto

F45r27a65n97t73i90š56e55k 70K69š88í32r 2799686805

Neuznávám právě pro to porušování morálky, kterou se zde oháníte a které jak je vidno nerozumíte nebo se jí jen účelově oháníte.

+1/−1
22.5.2014 10:04
Foto

P39a54v46e26l 38M19a96c95h98a67č43e67k 5621782103

Víte, jsou situace, kdy je nejlepší debatu opustit, neboť již přestává být debatou. Mějte, byť i se sebou, krásný den.

0/0
22.5.2014 10:10
Foto

F35r32a74n51t48i73š55e77k 46K75š16í67r 2529616315

Pokud cítíte,že máte pravdu vy, tak byste mě měl smést nějakým argumentem, který by zachoval ony morální principy a byl konzistentní, Ale je pravdou, že na to musí být chuť, čas a prostor.  I vám hezký den.

0/0
22.5.2014 10:16

J97a24n 28Š89k77r83a92b17á90n22e48k 7315660408402

Vy nedokazujete vůbec nic.. Ale jsem rád že uznáváte že základním problémem je morálka.. :-)

+1/0
22.5.2014 10:02
Foto

F32r92a75n69t44i66š56e37k 30K17š82í75r 2989506325

Ano a pokud ji začnete porušovat na samotném počátku nic morálního z toho pak již nevykouzlíte.

0/0
22.5.2014 10:07

J51a53n 43Š76k68r29a48b71á11n25e41k 7245830398982

Výběr daní není porušením morálky.. :-)

+1/0
22.5.2014 10:10
Foto

F52r88a46n16t52i22š90e81k 27K64š50í85r 2979826945

Právě že je, protože je to na základě násilí proti vůli zdaňovaného.

+1/0
22.5.2014 10:13

J18a92n 66Š68k70r93a86b88á70n20e83k 7315740548122

V pohledu na existenci či neexistenci státu se neshodneme, takže přeji pěkný den, jdu vytvářet nějaké ty hodnoty aby mě ten zlý stát mohl zase okrást.. :-)

0/−1
22.5.2014 10:15
Foto

F51r72a97n30t63i92š38e91k 96K19š59í70r 2269216285

Přál bych vám abyste mohl pracovat jen pro sebe a pro ty, pro které pracovat chcete. :-)

+1/0
22.5.2014 10:19
Foto

F43r50a88n15t17i48š56e24k 68K14š65í10r 2759956685

Mě je naprosto jasné, že Svobodní jsou etatisté, ale v té politické nabídce představují to nejlepší pro svobodu a prosperitu všech vrstev obyvatelstva.  Mám proto s nimi velmi dlouhou společnou cestu.

+1/0
22.5.2014 9:28

J90a26n 37Š24k23r76a86b76á28n11e78k 7105690588202

Osobně se domnívám že program Svobodných by zcela jistě nepřinesl svobodu a prosperitu všem vrstvám obyvatelstva. Na to aby takový program mohl fungovat je totiž důležitá jedna podmínka kterou Svobodní zcela pomíjejí, a tou je právě ta morálka (jakkoli to může znít otřepaně). (A ani pak by ten program nebyl to pravé, já ho četl..)

0/0
22.5.2014 9:35
Foto

F32r69a76n52t76i42š41e68k 46K63š94í58r 2399256975

Také jsem ho četl a přišel jsem na to, že se opírá o stejnou víru, kterou mám i já.  Je to víra v to, že každý vlastník nějakého majetku, peněz, nebo úspor umí tyto své prostředky utratit a investovat řádově daleko lépe než to umí politici.  Tato moje víra vyplývá ze znalosti historické zkušenosti lidstva i z mé životní zkušenosti.

0/0
22.5.2014 9:43
Foto

P92a62v95e37l 28M42a43c12h97a50č55e73k 5701142383

Ano, souhlasím. Jak s principem, tak i s tím, že to Svobodní píší. Z dalších jiných textů však zjistíte, že samozřejmě by byli nuceni realitu spravovat jinak.

0/0
22.5.2014 10:04
Foto

F47r86a65n57t81i94š32e32k 28K36š58í56r 2909596285

Ano museli by použít to co máme nyní.  Základem je ale zvrátit směr vlaku, který nás veze do stanice otroctví.  Přehodit výhybku ke svobodě, i když ta cesta nebude snadná a ani krátká.

+1/0
22.5.2014 10:12
Foto

P28a57v60e29l 18M26a14c41h40a76č88e67k 5771112313

Stále sleduji, že je těžké pochopit, že problém není v dotacích jako takových, ale v tuzemských poloměrech, kde zlodějna je běžnou událostí.

Inu... vrtěti psem...

+1/−1
22.5.2014 8:48

V68í70t 64J18e25d17l91i80č43k13a 4692405767116

Ale ty dotace na golfová hřiště jsou naprosto legální. Ani EU proti tomu nic nemá!

+1/−1
22.5.2014 8:57
Foto

P68a85v51e51l 79M32a96c22h50a94č21e43k 5541342793

Vedle přímé zlodějny existuje také něco jako morálka a slušnost. Já vím, pojmy zde neznámé.

0/0
22.5.2014 9:32
Foto

F91r36a53n30t96i66š87e91k 82K43š20í35r 2759266255

Váš problém je v morální relativitě, kterou neustále prezentujete.

+1/0
22.5.2014 9:56
Foto

P47a85v36e39l 71M90a46c26h96a78č33e55k 5291682953

Máte rád škatulkování, co? Já ne, proto vás nikam nezařadím. 

Ale aspoň vám napíšu, že svým postojem těžko pochopíte, co já prezentuji.

0/0
22.5.2014 10:01
Foto

F81r62a66n11t51i75š26e19k 78K44š79í92r 2689176695

Rád se nechám poučit.

0/0
22.5.2014 10:23
Foto

Z95d30e94n34ě57k 35M16a25t62u88š54k20a 7558506725206

každá dotace je pokusem dosáhnout toho, aby nevyhrál ten nejlepší, napsal dnes v blogu pan Payne a domnívám se, že je to smutná pravda.

No a k tomu ty tuzemské poměry ...

0/−1
22.5.2014 8:59
Foto

P67a32v85e61l 56M67a74c74h49a31č75e56k 5941902963

To jen ukazuje pokřivenost myšlení tohoto pána. 

BTW: tuším Svobodného.

0/0
22.5.2014 9:33

P76e18t37r 82T13a60b93o21r70s74k47y 8147222957657

Ano, pojdme stanovit zakonem, ze kazdy, kdo chce na stredni skolu, musi zvladnout udelat 100 kliku v kuse. A kdo to neudela, pro toho vzdelani konci zakladni skolou. A nebyl by to problem zakona, ale prece tech deti :-)

+2/0
22.5.2014 9:02
Foto

P69a68v16e33l 21M70a82c54h22a37č54e30k 5841362583

Cha, cha.... Velmi humorné. Zkuste to aplikovat,. Třeba i ve svém okolí.

Ono to chce víc než jen dokázat sestavit několik slov ve větu.

0/0
22.5.2014 9:34
Foto

F59r29a70n90t77i12š28e67k 69K59š73í21r 2259866195

Jestli vám to nedošlo, tak pan Táborský jen uvedl příklad principu, který vy obhajujete.

0/0
22.5.2014 9:48
Foto

P63a62v77e82l 60M17a50c70h79a36č93e62k 5241542573

Já to přece vím, škoda, že jste to nepochopil zase vy.

Já jen svým postojem (slovy) vyjadřuji jak vážně beru jeho nesmyslný příklad.

0/0
22.5.2014 9:53
Foto

F39r18a84n21t25i27š43e30k 28K63š51í10r 2459736475

Který je ale postaven na principu, který jste obhajoval. ;-)  Logicky mi z toho pak vyplývá, že  alespoň v tomto případě jste obhajoval nesmysl.

0/0
22.5.2014 10:47

J59a67n 67Š13k73r91a51b11á74n51e18k 7585890648832

Chtějí Svobodní po případném vystoupení z EU aby bylo Česko v EHS?

0/0
22.5.2014 8:48

V48í13t 22J21e30d64l36i13č71k91a 4302425597296

Z programu: Členství v EFTA automaticky znamená bezcelní obchod s desítkami zemí světa, s nimiž EFTA uzavřela dohody o volném obchodu. Přístup na trh EU by nám i nadále mohla zajišťovat smlouva o Evropském hospodářském prostoru (EHP). Dlouhodobým cílem Svobodných je reforma EHP, která by minimalizovala vliv EU na legislativu EFTA.

+2/−1
22.5.2014 8:57
Foto

F19r16a14n96t42i76š35e94k 21K80š65í86r 2169196695

Sorry překlepl jsem se. :-)   Samozřejmě souhlas.

0/0
22.5.2014 9:03



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.