Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i53ř27í 11V74o47t17o54u37p27a13l 6407159345704

Jsou tady tací, kteři tvrdí, že Svobodní nemají o životé ani šajn. Ovšem Svobodni nejsou parlamentni stranou, nemají ani jednoho profesionálního politika. Pokud si dobře pamatuji, tak na kandidátkách měli lidi různých profesí. Dělníky počínaje, přes učitele a lékaře, až po podnikatele. Neměli tam žádného ministra, žádného úředníka magistrátu, žádného politika, který sedí od školí v PS. Neměli na kandidátce ani žádněho miliardáře. Tedy lidi žijící normálním způsobem, mající normálni starosti, lidi neprisáté na státní cecík. Tedy lidi, kteří naopak o normálním životě vědí hodně.

0/−1
6.2.2014 2:45

M47o30j85m33í95r 98S46v19o89b24o49d37n51í71k 9560185205488

Je tady řad příspěvků, které dokumentují, že mnozí Svobodní nemají o životě a jeho praktickém provozu ani šajn. To je jedna z věcí, proč si lidé vybrali raději Babiše.

Druhou věcí je, že mnozí Svobodní neumí se svými potenciálními voliči komunikovat. To opět vyplývá z toho, že část z nich studuje a má o životě spíše představy než praktické zkušenosti. Jsou to tací jiní Sobotkové s jinou ideologií.

Svobodní preferují svobodný trh. Skvělé. Ale nejsou schopni se na něm politicky uplatnit. Opět budu porovnávat s Babišem (nevolil jsem ho). Babiš přichází do politiky jako úspěšný podnikatel. Pro někoho nemorální, pro jiné schopný. Každopádně s praktickými životními zkušenostmi. Svobodní argumentují tím, že Babiš má peníze a oni ne. Proč nemají Svobodní peníze? Proč mají málo sponzorů? Proč čekají na peníze ze státního rozpočtu? To je svobodný trh? Svobodní nejsou zralí získávat hlasy voličů. A je jen a pouze na nich, jestli dozrají, koho získají ke spolupráci. Ideje na papíře nebo tabletu nikoho nespasí.

+2/0
5.2.2014 17:58

K85a12r46e84l 33B39e19d23ř78i98c15h 9325104881560

Naprostý souhlas. Mě se mnoho věcí nelíbí, ale žiju v reálném světě. Já si pamatuji, jak v minulosti (v bipolárním světě) občas zaznívaly návrhy "Vyhlásíme neutralitu". To byl stejný nereálný nesmysl. Já se pracovně stýkám s mnohými lidmi z průmyslu. Všichni se shodnou na tom, že pro naše proexportní hospodářství by to byla katastrofa. Tento malinký stát (a pro EU bezvýznamný) by byl totiž ideálním odstrašujícím případem aby EU establishment mohl ukázat, "vidíte takhle dopadnete" a všem ostatním dát najevo, ať je to ani nenapadne . Ne otevřeně, ale skrytě tisíce a jeden kopanců, různých podpásových opatření atd.

+2/0
5.2.2014 19:58

P55ř55e37m84y75s22l 82Č16e43r37n85ý 6353209645811

Vůbec jsem nepochopil co jste tím chtěl říct. To jak srovnáváte dva různé názory na Babiše ukazuje, že řešíte zřejmě úplně jiné záležitosti než chtějí řešit Svobodní. To o čem píšete je téma tak do novin pro lid / ten ale už přestává toto novinářské zobání papat /  Ještě jste použil hezké chytlavé přirovnání s tabletem. Všechno je to pěkně napsáno. Ale mýlíte se na celé čáře. 

PS - dejte to do novin tam uspějete.

0/−1
5.2.2014 20:45

M80o18j91m90í29r 32S33v61o95b55o24d82n30í46k 9140665245598

Politické strany dělají program pro lid. Když lid nabyde dojmu, že program politické strany mu něco přinese, dá politické straně hlas. Jak politická strana s tím hlasem naloží, je věc jiná. Některý lid to sleduje, jiný nesleduje. Snažím se o populistická přirovnání, někdo mi za ně hodí plus, někdo mínus. Hlas lidu, hlas boží. ;-)

Jestli tomu, co jsem napsal, nerozumíte, asi jsem to napsal špatně. Chyba není ve Vás. Tedy možná ano. Ale to poznám až po nějaké opakované komunikaci. Dávám přednost tomu, že se lidé snaží vzájemně pochopit.

Přesně tak by k problému měla postupovat politická strana, která potřebuje hlasy, aby mohla vykonat svůj politický program.

0/0
5.2.2014 21:19

P79ř95e26m29y33s43l 36Č12e94r13n57ý 6473149975581

Tak jak to popisujete to spíše vypadá jako obchod, strany něco navypráví lidem, oni je zvolí a pak je případně už nezvolí. Takto to vypadá logicky a jednoduše. Přidejte ale k tomu mediální prvek, který v dnešní době i věc, která je jasná můžou pomocí lží, zamlčování a manipulace převést v pravý opak a pak celá hra vyzní jako veliký podvod. Takže Nejprve asi pojmenovat věci pravými jmény.  V to co Svobodní říkají to spíše vyznívá jako revoluce a ne politika.

0/0
6.2.2014 15:30

J95i28ř95í 39V18o69t34o32u92p40a38l 6617389625684

Srovnávat Babiše se Svobodnými je něco jako srovnávat Bábinského s Dušinem. Babiš podvodem získal Agroflert, vytuneloval z IPB půl miliardy, které zaplatil každý občan této republiky. Podvodem pŕipravil svého německého partnera o 51% podíl v Lovchemii, právě za tu půl miliardu. Pokud někdo volí a obdivuje podvodníka a udavače, pak buď to o něm neví, nebo platí ono známé: vrány k vráně sedá a rovný sobě rovněho hledá.  Proto budu volit Svobodné a ne Babiše.

0/−1
5.2.2014 21:51

M39o69j71m75í40r 68S64v60o84b57o64d27n36í30k 9130585515258

To jsou celkem závažná fakta, která nám sdělujete. Určitě to šetří policie. Ale možná tím, jak vystupujete, se snažíte Svobodné pouze poškodit.

+1/0
5.2.2014 22:02

J34i33ř28í 18V36o15t89o54u73p33a87l 6937819965484

Závažná jsou. Policie je nešetří, byť se tím zabývala, ovsem žaloby byly staženy. Protože Agroflert patřil slovenské PZO a agent Bureš ji ho ukradl. Když mělo dojít k soudu tak jiný agent Mečiar ten slovenský PZO zrušil, tedy nebyl žalobce a Slovenský stát žalobu stáhl. 

U IPB si firma jejíž statutárním zástupcem byl Babiš půjčila půl miliardy. Těmi penězi bylo navýšeno jmění v Lovchemii, kde byl zase statutární zástupce Babiš. Ovšem navýšení jmění se nepodílela firma, která vlastnila 51% Lovchemie, ta firma, kde byl opět statuttárni zástupce Babiš a kterou vlastnil společně s jiným majitelem, kterěmu o navýšení neřekl. Tedy jedna firma přišla o většinový podíl, firma mající dluh u IPB zkrachovala, společník pana Babiše ostrouhal. Vše podle zákona, jen se nikdo nezabýval tím, že pan Babiš zneužil informace v obchodním styku, protože byl ve všech firmách statutárním zástupcem.  Vše lze dohledat v OR.

0/−1
6.2.2014 2:30

K35a73r87e74l 38B66e88d40ř66i21c81h 9535514961110

Nevím jestli je Babiš Babinský, ale každopádně Dušín patří do knížky a ne do reálného života. Takže Dušínové, rád si o vás počtu a to je vše.

0/0
5.2.2014 23:14

J89i81ř86í 45V14o38t50o30u42p66a85l 6857949415714

Tak až vás Babinský obere, pak se uklidněte četbou o Dušinovi. Pokud vám Babinský ne sebere i tu knihu.

0/0
6.2.2014 2:31
Foto

V89á75c67l77a11v 55C25h82u23c58h44m92a 6605961548616

Ano na svobodném trhu se můžete uplatnit jako grázl nebo poctivě. Každý nechť si vybere dle svého naturelu.

0/0
6.2.2014 16:12

M47o56j71m42í16r 17S45v91o20b84o52d54n18í52k 9800935985938

Vítku, abych nebyl negativní, vyzkoušejte porovnat si porovnat, jak by vypadalo, kdybyste nadepsal svůj článek např.

EFTA - svoboda rozhodování a cesta k prosperitě

nebo

Žárovka nebo zářivka? Chybí mi teplo domova

nebo

Globální oteplení? Už aby tady bylo. Budu moc svítit žárovkou. atd. Váš volič preferuje hodnoty stejné jako volič komunistů nebo socialistů: rodinu, děti, zázemí, toleranci, za co nejméně peněz co nejvíce zboží, práci, život bez byrokracie a šmírování, zdravé lesy, louky, vody. Ale Vy jim nabízíte konflikt s bodyguardy v Hradci, neschopnost komunikovat. Někdy se musí k jádru věci oklikou. Politika neznamená přímočarost. Politika znamená dopracovat se k cíli. A cíl má být transparentní. A cesta poctivá. Ale poctivá cesta muže mít mnoho alternativ. To bylo úplně zadarmo bez nutnosti zařazení do daňového přiznání.

+2/0
5.2.2014 13:53

M30a16r84c73e95l54a 73N98e73č86a69s45o89v33á 8871159478380

No, pane Svobodníku, poslední dobou jsem Vám musela u mnoha Vašich komentářů pod několika blogy přidat +.... až mě děsí, jak skoro na 100% vyjadřujete mé názory. Je příjemné mít někde názorového dvojníka ;-D.

Před volbami do EP se ukáže, jestli se Svobodní nad Vašimi radami zamyslí nebo to bude opět jen unfriendly kampaň "zrušit/ zlikvidovat" doplněná navážením se do "stbáka" Babiše a jeho biosajrajtu, popřípadě doplněná porovnáváním si s ODS, kdo ho má většího.

Ono totiž to mletí pořád dokola toho samého má nakonec stejný dopad na voliče, ať je to mletí zprava nebo zleva, ať mele Sobotka nebo Jedlička. A obávám se, že nové voliče Svobodných nenalákají ani heavymetalové články porovnávající konzervativce a libertariány, ani jim nepomůže, že Bůh byl vlastně libertarián.

Víte, když jsem si sama pro sebe říkala, jakou koalici bych sestavila já ze stávajících parlamentních i neparlamentních politických subjektů tak, aby mohla v dané situaci bezprostředně pracovat, tak mi vyšla koalice ANO (cca 70%) a Svobodných (cca 30%). V názorech na EU by museli jít zatím do kompromisu, ale jinak si myslím, že by to docela fičelo. Svobodní by přinesli kvalitní ideologický a ekonomický grund a Babiš by držel vládu nohama na zemi a jen by důsledně konal.

+2/0
5.2.2014 18:01

M33o97j65m81í39r 75S67v26o13b69o74d70n76í50k 9920655755488

Dobrý večer, děkuji, paní Nečasová. Svobodní by měli sledovat velmi pozorně a naslouchat. Mnoho lidí je nevolí proto, poněvadž z nich cítí neschopnost kompromisu. Kdybychom k sobě byli všichni vstřícnější, moc by nás to nestálo a naopak bychom získali. Souhlasím s Vámi. :-)

+1/−1
5.2.2014 19:40

M75o72j60m26í68r 17S43v58o32b73o93d28n66í13k 9140525695108

Proč lidé nevolil Svobodné.

Protože nerozumí jejich projektu. Protože Svobodní nemají pozitivní nabídku. Mají: vystoupení z EU (je to OK, ale likvidace něčeho bez správně uvedené nabídky něčeho jiného), mají likvidaci ústavů a úřadů (srovnání úspory 100 miliónů nákladů na nějaký pofidérní ústav ve srovnání se schodkem 1,5 bil. - to argument jako noha - co si za to člověk koupí, stejně to ukradnou jinde), zaměření kampaně na člověka, který stojí za hmatatelným řetězcem firem, které dávají lidem práci (tuto strategii musel vymyslet poue člověk mdlého rozumu), i když za cenu dotací a co já vím čeho.

Babiš dal lidem jednoduché heslo: já chci, aby v této zemi mohli žít mé děti. Jednoduché, geniální, srozumitelné.

Co udělali Svobodní? Vůbec nepochopili, že se mají stejný program a mohou se s Babišem vézt. Udělali úplně neco jiného, než měli. Nikdo jim neřekl: pozor, na tohle lidé uslyší. Je to stejné jako když chce blecha porazit slona.

Svobodní vidí svůj program, ale přes něj nevidí na lidi.

Existuje taková značka. Jabko. Začínala v garáži. Ale její majitelé věděli, jak oslovit lidi. Měli a mají skvělý systém a dokáží jim ho prodat jako nadstandardní značku. Dokázali lidem, že jejich produkt není levný a je pro lidi, kteří chápou hodnotu. Tak tohle Svobodní zatím nechápou a osobně je mi to líto.

+5/−2
5.2.2014 13:08

M38i47r75a 18J16a79n51č13a 7334137192281

Tak on ani ten člověk s tím jabkem to neudělal napoprvé správně. Jde o něco jiného.

Vy vidíte Babiše jako někoho, kdo lidem dal práci. Třebas já ho vidím jako někoho, kdo svým lobingem pracuje na likvidaci konkurence a bere práci jiným.

Babiš dal lidem heslo. To je to jediné, co lidem dal. Určitě se mu povede i několik pozitivních kroků, ale bude to jenom pozlátko na špatné cestě. Protože hluboké principiální problémy zůstávají.

Těmi problémy jsou např. zemědělské dotace samy o sobě. Je jedno, zda na biopaliva nebo z hektaru ornice. Některé dotace pobírají jen ty největší firmy, protože malí farmáři nemají administrativu na to, aby o ně zvládli úspěšně žádat. Tím pádem mají menší zisky a menší možnosti expanze. Větší jsou většími a malí jsou utlačeni. Vše ve jménu nesmyslných dotací. Dalším problémem EU jsou regulace.

Program svobodných je právě o lidech. Protože základním kamenem programu je důvěra v člověka, že si dokáže sám vybrat, co je pro něj dobré. Ano Můžete se na program dívat negativně (zrušíme úřady, zrušíme dotace a regulace vystoupením z EU), nebo pozitivně (tedy, že každým rušením byrokracie, dotace, regulace a zákona dostává občan více svobody, dostává rovnost příležitostí a v neposlední řadě samozřejmě také nějaký finanční benefit).

+1/−1
5.2.2014 14:15

M51i33r56a 49J38a73n77č17a 7394587482801

Opomněl jsem zdůraznit, že Babišův program byl s programem Svobodných spíše v rozporu než ve shodě.

0/0
5.2.2014 14:25

J53a92n 31Š83k13r71a65b34á79n92e37k 7375710678662

Program Svobodných problém se zemědělských dotací neřeší (on se zemědělstvím takřka nezaobírá vůbec). Je v něm psáno že budou usilovat o zrušení společné zemědělské politiky EU a až poté zruší SZIF a ministerstvo zemědělství. Jaká je šance na zrušení společné zemědělské politiky Svobodní mají (i kdyby volby vyhráli) si jistě dokážete odpovědět sám...:-)

+1/0
5.2.2014 14:30

M62i69r78a 98J94a64n22č58a 7664107612461

Tak společná zemědělská politika by nás jaksi nemusela zajímat, kdybychom v EU nebyli, není-li pravda. :-)

+2/0
5.2.2014 14:49

J84a48n 58Š95k29r76a70b17á96n42e74k 7755180418502

Hmm a jak by na tom byla zemědělská politika když by byla ČR jen členem EFTA ? Prostě co se týče zemědělství Svobodní nemají program ani vizi co s ním.. Myslím něco smysluplnějšího než vykřikování po diskuzích že dotace jsou špatné a všechny by se měly zrušit... :-)

+1/−1
5.2.2014 16:47

J70i60ř22í 85V96o36t60o26u32p58a38l 6757129535314

Pokud vím, tak Svobodní chtějí zrušit veškeré dotace. Tedy řeší to.

0/−1
6.2.2014 2:33

J17a63n 31Š93k63r63a73b73á51n49e13k 7315750308942

já jejich program četl pane Votoupal.. :-)

0/0
6.2.2014 6:47
Foto

F12r90a62n24t51i96š53e24k 63M19a34t31ě35j47k90a 8117674629757

V podstatě jste jinými slovy řekl, jak snadno si lze českého voliče koupit. ANO, jde, i bez politického programu, čehož jsme byli svědky i v posledních volbách.

+3/−1
5.2.2014 14:16

M34o20j54m24í77r 85S96v85o70b46o92d14n83í94k 9370555465228

Ano, řekl. Ten rozdíl mezi Babišem a Svobodnými je v tom, že Babiš dostal dostatek hlasů pro naplňování své politiky a Svobodní se utěšují, že mají velké cíle a jednou se to možná povede a nezastupují v parlamentu nikoho.

+3/0
5.2.2014 15:52

J87a12n 33S62l49a66v83í39k 3421470355608

Jo a a socani i ODS tam více než 20 let... Asi to dělají dobře, hezky nás zastupují...;-D;-D

Babiš měl velkou výhodu, má prachy a za ty se dá naklonit veřejné mínění... Cesta svobodných je delší a náročnější. Nadruhou stranu tahle cesta je ta správná... Babiš může o své hlasy přijít stejně jako VV, protože nenabízí nic konkrétního... Žádný směr, jen sliby a hesla... Svobodní mají ideový základ, takže i když jsou věci, kdy s nimi i jejich volič nesouhlasí ze 100%, tak to dává smysl...

+1/−1
5.2.2014 16:29
Foto

K47a45r68e10l 95M84a57c76h84a38l54a 2217829762701

Zrovna to heslo "Chci, aby v této zemi mohli žít mé děti" není žádný program, a to ani s přimhouřením oka. Neříká nic, je totálně prázdné. Může si ho přišpendlit na transparent kdokoliv od komunistů přes nácky až po socialisty nebo konzervativce a dokonce i libertariáni. Pokud má být politika o prázdných heslech, tak se nikam nepohneme. Prázdná hesla můžou lákat, ale jen pokud za nimi stojí těžké peníze a marketingová síla (peněz). O tom zrušení úřadu s ušetřením 100 mil. to píšete nepřesně. Svobodní tam měli desítky úřadů na zrušení a ty úspory šly do desítek miliard. A co už je jasnější program, než zrušit vytahování konkrétního množství peněz lidem z kapes a jejich přeposíláním něčemu, co spíš škodí. Pokud chcete vyrovnat rozpočet, aby to co nejmíň bolelo, tak musíte začít těmi nadbytečnými úřady a ne tím, že poškrtáte např. podporu v nezaměstnanosti. Tu můžete škrtat až tehdy, když nezaměstnanost zmizí (o ona může, jen ne po realizaci programu ANO nebo ČSSD, to opravdu nepomůže). Takže veřejnost se může ještě párkrát spálit, ale myslím, že by Svobodní měli mít raději konkrétní program o těch úřadech a snižování daní než nějaké fráze, které může podepsat každý.

+2/−1
5.2.2014 18:44

M15o49j36m96í91r 53S87v79o60b52o71d69n86í39k 9470525585598

Máte děti?

0/0
5.2.2014 18:51
Foto

V20á97c57l45a83v 98C52h96u69c37h58m57a 6225791718946

Noo, těch jednoduchých hesel už jsme měli v několika posledních volbách dost. Kde jsou dnes ti, kteří je hlásali? Jste si jist, že tam nebude za čtyři roky i Babiš? 

Ale máte pravdu v tom, že politika je u nás už jen o jednoduchých heslech. Chceme to? Chceme aby Svobodní byli jen dalšími hlasateli jednoduchých hesel? Já tedy ne.

0/0
6.2.2014 16:25

J78a88n 16Š50k43r16a59b64á18n56e34k 7245690468462

Tak ale je zas pěkné že víme kdo může za všechno zlo světa.. Je to ta zlé EU a bez ní by v Česku pod vedením Klause vládl ráj na zemi..

+4/−3
5.2.2014 12:14

M84i95l60o72š 78B23é69m 6654369542933

Když sundáte člověku kouli z nohy, určitě to neznamená, že hned bude mistr světa ve sprintu.

+3/−1
5.2.2014 12:17

J83a60n 30Š12k40r90a97b90á60n58e46k 7185260138472

Tak určitě, důležité je označit viníka, ten je jasný: "EU". Kdybysme do EU nevstupovali dnes bychom byli jistě sprinteři se světovým rekordem v kapse, to jste chtěl říct?

+1/0
5.2.2014 12:21

M36i36l74o37š 36P32e89c73h61a61r 6169910816197

Nevím jak vám odpoví pan Škrabánek, ale za sebe říkám, že bychom si spoustu problémů byli mohli ušetřit, i kdybychom nejspíš sprintery tak jako tak nebyli.

0/−1
5.2.2014 12:23

J33a78n 94Š49k32r98a43b15á26n42e26k 7775850878472

pana Béma jste chtěl asi říct.. :-), osobně nevidím významné problémy v EU ale někde úplně jinde..

+1/0
5.2.2014 12:26

M86i44l69o41š 31P42e39c60h26a66r 6609690566507

Jasně, pana Béma, pravdu díte. Jinak k věci – to, že jsou problémy i jinde, nemám důvod popírat. Ale to, že je jich hromada i v EU, popírat taky nemíním.

0/−1
5.2.2014 12:29

J77a83n 15Š19k51r35a66b22á75n80e48k 7575310198422

ani já nikde neříkám že by v EU nebyly problémy, vnímám je ale jako vcelku zanedbatelné s tím co si za problémy dokážeme udělat sami...

+2/0
5.2.2014 12:32

M21i57l46o11š 35P73e27c46h60a60r 6759920276777

Já za zanedbatelné nepovažuji ani jedny.

0/−1
5.2.2014 12:36

J82a70n 38Š86k63r47a57b21á68n43e62k 7805740678872

to záleží na prioritách.. osobně nevnímám třeba zákaz žárovek za problém srovnatelný s biopalivy či FvE, a za ty může hlavně naše politické reprezentace..

+1/0
5.2.2014 12:49

M91i73r21a 29J28a15n18č24a 7684317762601

Nikoliv. Nebýt společné klimatické politiky EU, nikdy by v ČR nevznikl takhle rozsáhlý systém dotací pro "O"ZE. ČR je stát plný "technofilů" a je zde tradičně velmi pozitivní přístup k JE, tudíž by místo dotací OZE byl velmi pravděpodobně dávno ve výstavbě druhý blok Temelína.

0/−1
5.2.2014 14:23

J47a53n 58Š74k41r48a44b92á19n19e70k 7665700838102

To je přístup jak u Klause," zrušme přerozdělování, nebude korupce" přitom je to nesmysl (stačí se podívat do států kde se přerozděluje nejvíce). V samotném blogu se píše že biopaliva jsou náš problém, a FvE je to samé. Představa že pro to aby čeští politici okrádali tímto způsobem národ potřebujeme EU je úsměvná.

+1/0
5.2.2014 14:35

M88i12r47a 54J98a58n57č68a 7864647722981

Pravda, podívejme se do států, kde se přerozděluje nejvíce - KLDR a ČLDR. Vysoká vrstva vyvolených a privilegovaných, kteří se mají dobře a spousta těch, kdo žijí v absolutní bídě. V Sovětském svazu tomu bylo stejně, v ostatních zemích východního bloku jsme k tomu zdatně směrovali.

Korupce funguje i v soukromém sektoru, na to se nesmí zapomínat, ale tam to není problém veřejných peněz.

Na to, abychom si našli sto způsobů, jak krást na přerozdělování nepotřebujeme EU. Ale pokud těch způsobů máme sto a někdo nám jich dá dalších 900, tak asi není důvod jásat a říkat, že problém neexistuje.

Jediná šance, jak ve vztahu EU - ČR něco změnit je vystoupení, to už jste sám napsal výše, když jste naznačil, že Svobodní nemají šanci nic změnit, i kdyby eurovolby vyhráli.

+3/−1
5.2.2014 14:55

J72a73n 56Š68k64r86a86b20á66n20e67k 7315410398732

myslel jsem státy nám bližší, tedy státy Evropské, ale to jste jistě pochopil.. o změnách v rámci EU (co se týče zemědělské politiky) píšou hlavně Svobodní ve svém programu :-)

0/0
5.2.2014 16:50

M78i81l12o54š 58P43e14c28h21a31r 6769770116887

„zrušme přerozdělování, nebude korupce“ — přerozdělování nelze zrušit. Lze ho omezit. Jeho omezením lze omezit příležitost ke korupci a příležitost, jak známo, dělá zloděje. Odstraněním přerozdělování samozřejmě korupci nezlikvidujete, ale to snad netvrdí ani Klaus; odstraněním přerozdělování však lze korupci snížit.

+3/−1
5.2.2014 15:09

J84a71n 20Š67k49r71a28b61á50n15e78k 7835730428782

Výše korupce není přímo ovlivněna výši přerozdělování. Korupce je morální problém, Evropské;-) státy které mají nejvyšší míru přerozdělování mají nejmenší korupci.

+1/0
5.2.2014 16:54

M44i25l23o68š 83P78e85c83h19a24r 6649670546457

Tak ještě jednou a jinak – pokud zvýšíte míru přerozdělování, vytváříte vyšší prostor pro korupci, ale státy, jejichž občané nejsou zvyklí krást, problém s vyšší korupcí mít nebudou. Oproti tomu snížíte-li míru přerozdělování ve státě, kde jsou lidé krást zvyklí, snížíte riziko, že se tak budou chovat, protože jim k tomu vezmete příležitost.

Už je to napsáno srozumitelně?

+1/−1
5.2.2014 17:04

J47a86n 19Š84k31r81a48b57á63n90e67k 7545260418962

srozumitelně napsáno to sice je, jen mám pocit že se v druhé části svého příspěvku mýlíte, tam kde jsou lidé zvyklí krást budou krást stejně.. i tam kde je míra přerozdělování nízká se krade až extrémním způsobem. Prostě cesta snížení přerozdělování neznamená automaticky snížení korupce, mnohdy je to spíše naopak. Jen bych připomněl že diskuzi nevedeme o tom zda je přerozdělování špatné či ne, ale o tom jaký vliv má na korupci, dle mého minimální.

0/−1
5.2.2014 17:16

J74i73ř69í 71V49o76t15o63u19p27a19l 6977869105524

Kde nic neni, nelze co ukrást. Byť tam bude samý zloděj.

+1/0
6.2.2014 2:37

M84o13j73m26í12r 27S69v98o51b59o40d86n61í31k 9100395615538

Výborně. Prosím zdroj.

0/0
5.2.2014 17:47

J86a44n 49Š93k94r14a68b41á33n98e67k 7215830608562

třeba zde: http://www.finance.cz/zpravy/finance/196080-korupce-v-evrope-neklesa-/

nebo zde: http://www.mesec.cz/clanky/korupce-je-vsude-a-co-cesi/

když se podíváte na ty žebříčky jsou na prvních místech jak země s velmi vysokým stupněm přerozdělování tak i země kde se přerozděluje jen relativně malé množství prostředků... nezáleží tedy na objemu ale na tom jestli jsou lidé natolik morálně na výši že nekradou, bojovat proti korupci jen tím že se sníží objem peněz k rozdělení není ta pravá cesta.

0/0
5.2.2014 17:57

M20o16j64m80í10r 38S78v14o74b27o21d19n89í53k 9410185865578

Je to o pravidlech, systému, tradici a také morálce. Jestli jednou jako firma zkorumpujete, jdete od válu. Ještě je nutné zmínit, že Švédsko a Dánsko jsou království, tedy takové polomonarchie. A historie skandinávských států je zajímavá, osobně se domnívám, že důležité je, jaký tam lidé mají pocit ze života. Bohužel jejich sociálním systémům docházejí síly a my bychom se měli poučit všude a měli bychom mít možnost si volit systém na základě zkušeností jiných. K tomu ale potřebujeme chytré a morální lidi v politice. A ti nejsou.

0/0
5.2.2014 19:06



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.