Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zoufalý Babiš? ANO!

22. 10. 2013 18:29:24
Pan Babiš o mně píše v úterním Právu: „Vysvětlil jsem mu [Jedličkovi], že naše firma žádné dotace na přimíchávání biopaliv nedostává, pan Telička mu vysvětlil, že biopaliva zavedla EU, nikoliv Babiš.“ Oba dva výroky jsou nepravdivé. 1) Nikdo se ho neptal na dotace na biopaliva. Má otázka na pana Babiše je pořád stejná a zatím jsem na ni nedostal žádnou odpověď: „O kolik by Vaše firmy přišly na tržbách, pokud by stát podle programu Strany svobodných občanů úplně zrušil přimíchávání biopaliv do pohonných hmot?“

2) EU biopaliva nezavedla, jak tvrdí pan Babiš, pouze nám nařídila do roku 2020 zavést podíl v palivu na úrovni 10 procent. Tento svůj cíl nedávno k medializované nelibosti Agrofertu snížila na 6 procent a do roku 2020 od něj s velkou pravděpodobností úplně upustí. Nikdo nás v minulosti nenutil přimíchávat biopaliva do pohonných hmot.

To, že Babiš má značný osobní ekonomický zájem na přimíchávání biopaliv, je zřejmé z toho, že se mu v roce 2010 podařilo prolobbovat navýšení podílu bioložky v palivech ze 4,1 procenta na 6 procent. Pan Babiš tehdy bezostyšně pro média uvedl:

„Ano, lobboval jsem za biopaliva. Volal jsem třeba některým poslancům. Nebojím se říkat své názory nahlas.“

Panu Babišovi se tehdy podařilo zařídit, že se Poslanecká sněmovna sešla výjimečně poslední den svého mandátu 27. 5. 2010 a přehlasovala veto prezidenta. Návrh podpořili téměř všichni poslanci ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, Strany zelených a také polovina přítomných poslanců ODS. Před poslaneckou sněmovnou tehdy protestovala Strana svobodných občanů. Pan Babiš se dokonce obtěžoval a pozval poté předsedu Svobodných Petra Macha na oběd, aby mu vysvětlil, že dokud budou mít Svobodní v programu zrušení biopaliv, nemohou nikdy čekat, že získají od byznysu finanční podporu.

Kromě toho, že firmy pana Babiše značně vydělávají na biopalivech, je také Agrofert největším příjemcem zemědělských dotací v České republice. Ročně dostanou jeho firmy ze státního rozpočtu prostřednictvím EU více než tři miliardy korun. Nikdo od něj nemůže očekávat, že by tento zvrhlý dotační systém chtěl jakkoliv rozumně reformovat.

Jenom v minulém roce si průměrný motorista připlatil za biopaliva 500 Kč navíc. Jako Svobodní se na přimíchávání biopaliv díváme tak, že do roku 2020 je času dost. Ať zatím naši občané užívají levné palivo. Nemyslíte, že je právě takto zdrženlivý přístup k podobným směrnicím EU namístě?

Svobodným nevadí jenom biopaliva, jsou proti všem „loupežím podle zákona“. Kromě biopaliv nás trápí například podpora solárních elektráren nebo zákonem stanovené exekuční poplatky. Každý podnikatel si má peníze zákazníků zasloužit čestně a ne prostřednictvím lobbingu v politice.

PS: O StB píšou detailně na aktuálně.cz: Nové důkazy podporují tezi o spolupráci Babiše s StB

Vít Jedlička je lídrem Strany svobodných občanů v Královéhradeckém kraji

Související:


Dotační agent matrixu Babiš. Kolik nám bere díky biopalivům?

Babiš nám odpověděl: Jsou to provokace a lži svobodných

Autor: Vít Jedlička | úterý 22.10.2013 18:29 | karma článku: 29.35 | přečteno: 1620x

Další články blogera

Vít Jedlička

Taxi končí Liftago, WunderCar a Uber začínají!

V článku níže můžete díky promo kódům získat 350 Kč na ježdění po Praze. Další kredit můžete získat tím, že do aplikace zvete své kamarády. Mobilní aplikace pro Android a iPhone (Windows mobile je definitivně mrtvý) dělají revoluci v dopravě ve velkých světových metropolích. Vysloužily jsi už svojí vlastní epizodu v South Parku: Handicar. Taxikářské dispečinky se dočkají výrazné redukce a možná nakonec, pokud se jím díky státní moc nepodaří potlačit novou konkurenci, jednoho dne zcela zmizí.

5.11.2014 v 17:40 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 1928 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Martina Studzinská

Plní trestání vždycky svůj účel?

Kdo zodpovědně vychovává děti, ví, že nějaké hranice opravdu potřebují. Jak jim je ale vymezit a neubližovat jim zbytečně?

26.6.2017 v 17:31 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 116 | Diskuse

Karel Ábelovský

woknoviny ... jako hra na schovávanou

... přesně tak vypadá argumentace všech socialistů a také komunistů - i těch skrytých a skrývajících se za vzletné výrazy jako demokracie, svoboda, sociální a podobně

26.6.2017 v 15:56 | Karma článku: 5.65 | Přečteno: 121 | Diskuse

Olga Pavlíková

Česko si dle Macrona dělá z Unie supermarket

Tento blog píši i pro svoji paměť, neboť článek v Novinkách z pera Patrika Nachera je pro běžného českého občana dokonalý.

26.6.2017 v 15:50 | Karma článku: 30.28 | Přečteno: 780 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Divoké letní noci a taky pěkná divočina ve dne

Horké letní ráno. Sobota v červenci. Na klice nám visela igelitka plná tvrdého chleba. Dřív jsme je dávali sousedovic koním, ale poslední dobou máme zajímavější strávníky.

26.6.2017 v 10:46 | Karma článku: 17.09 | Přečteno: 574 | Diskuse

Helena Vlachová

Když škola bývala školou

Zdálo se mi o zástupci školy. O mém prvním zástupci školy, od něhož jsem se tolik naučila. Vynikal přísností a nekompromisností a já jsem mu za to po celý život vděčná.

26.6.2017 v 10:16 | Karma článku: 25.04 | Přečteno: 696 | Diskuse
Počet článků 128 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2891
Studoval ekonomii na VŠE a politologii na CEVRO Institutu.
Najdete mě na Facebooku
Zakladatel občanského sdružení Reformy.cz
Kandidát Svobodných do Evropského parlamentu s č. 4

Seznam rubrik

Oblíbené články

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.